Viktigt att tänka på vid inflyttning samt utflyttning

• Teckna el-abonnemang hos Vattenfall (Solna och Sundbyberg) alt Fortum (Vällingby) så att el finns i din nya lägenhet. Vid utflyttning sägs elen upp att gälla den dagen kontraktet på lägenheten upphör. Observera att elbolagen har en månads uppsägningstid.

• När du flyttar ska du göra en flyttanmälan till Skatteverket (https://skatteverket.se/flytta) så att du får rätt folkbokföringsadress. Gör din anmälan i förväg eller senast en vecka efter flytten. Skatteverket sprider din nya adress till samtliga myndigheter och även till många företag. Vill du ha eftersändning av din post får du beställa det hos Svensk adressändring (https://www.adressandring.se/).

Du som bor i en lägenhet ska vara folkbokförd på lägenheten. Lägenhetsnumret är en del av din adress och består av fyra siffror som visar på vilken våning och var på våningen lägenheten finns. Du kan hitta ditt lägenhetsnummer i ditt kontrakt eller på ditt postfack eller ytterdörr.

Du som är inneboende eller hyr lägenhet i andra hand ska inte ange c/o i din flyttanmälan. Du ska se till att ditt namn finns på dörren eller på postboxen i entrén om det finns en sådan.

Se även informationsfilmen om lägenhetsnummer https://vimeo.com/354003032

• Uppsägning av kontraktet sker 3 månader efter närmast kommande månadsskifte efter anmälan om uppsägningen.

• Under uppsägningen (3 månader) är du skyldig att visa lägenheten för nya hyresgäster.

• Företaget använder Com Hem i sina fastigheter vad gäller Kabel-tv och bredband. Vid avflyttning måste Com Hem abonnemanget sägas upp av avflyttande hyresgäst. Nya hyresgästen måste samtidigt teckna nytt abonnemang med Com Hem.